Förfina

  • Hälsa produkttyp 0

    Hälsa produkttyp

  • Kost 0

    Kost

  • Smak 0

    Smak

  • Pris 0

    Pris

  • Volym 0

    Volym

Pre Workout|PWO

24 resultat

Att inta en PWO (Pre Workout, eller Prestationshöjare på Svenska) innan träning har flera fördelar, bland annat så ger det dig extra energi så att du t.ex. orkar med fler reps vid styrketräning eller orkar pusha dig själv lite extra vid konditionsträning. Många PWO’s innehåller dessutom flera ingredienser som påverkar hur din kropp reagerar under träning, exempelvis genom att motverka mjölksyra, förbättra muskelkontraktion (muskeln drar ihop sig) eller genom att ge en ökad vaskularitet (ökad diameter i blodkärlen så att blodgenomströmningen förbättras). De kan även vara koffein- eller kolhydratsbaserade och ger då mer energi i form av en blodsockerhöjning.

Nedan har vi listat några av våra grundläggande Pre workouts utefter effekt och stimulant:

Kolhydrater

PWOs eller Pre workouts baserade på kolhydrater innehåller främst så kallade snabba kolhydrater som kan tas upp snabbt av kroppen. För bästa effekt bör dessa intas före, under samt efter träning för en ihållande energiboost.

Fördelar: Om du är känslig mot exempelvis koffein eller andra stimulanter kan kolhydrater vara ett bättre alternativ.

Nackdelar: Kolhydrater för ofta med sig energi i form av kalorier. Dessa PWOs har därför ofta ett högre innehåll av kalorier än exempelvis koffein- eller kreatinbaserade PWO’s. För dig som vill gå upp i vikt eller lägga på dig mer muskelmassa kan kolhydrater därför vara ett bra alternativ.

Vi rekommenderar: Tri Carb, Pro:long eller Pre:pare.

Creatin

Kreatin är känt för att beviserligen öka prestationsförmågan vid intensiv och kortvarig träning, exempelvis vid sprint-pass eller för en styrkeboost i seten vid styrketräning. Läs gärna mer om Kreatin och dess olika former här.

Fördelar: Ett regelbundet intag av Kreatinbaserade Pre workouts kommer att förbättre styrka, ge snabbare återhämtning och ökad muskelmassa.

Nackdelar: Kreatin kräver oftast en uppladdningsfas för att ge bäst resultat. Under denna tid behöver Kreatinet därför intas regelbundet, även på vilodagar.

Vi rekommenderar: Creapump, Pulse V4 eller Fuse.

Koffein

Koffein är en otroligt prisvärd och potent stimulant som ger dig extra fokus och energi under träning. I vårt sortiment hittar du Koffein i både tablettform och som pulver som du blandar med vatten eller juice.

Fördelar: Prisvärt tillskott med en pålitlig effekt.

Nackdelar: För mycket koffein kan leda till sömnsvårigheter, nervositet och darrningar.

Vi rekommendear: Caffein Pro och Caffeine 100% Koffeinpulver

Mjölksyrehämmande

Produkter som hämmar mjölksyrebildning baseras ofta på aminosyror och låter dig träna effektivare under en längre tid eftersom du inte hämmas av muskeltrötthet på samma sätt.

Fördelar: Mer ork, fler reps och ett längre träningspass.

Nackdelar: Ger inte samma stimm som exempelvis koffeinbaserade PWO’s.

Vi rekommenderar: Beta Alanine eller Myprotein No2 Extreme

Prova att söka igen.

  • Kontrollera dina sökord för stavfel.
  • Gör en bredare sökning genom att använda färre sökord.
  • Produkten du söker kan ha upphört.